Strona główna » z życia szkoły » Klasy III i V na zielonej szkole w Dusznikach Zdroju

Klasy III i V na zielonej szkole w Dusznikach Zdroju

Klasy III i V w Dusznikach Zdroju

W dniach 14-18 marca klasy III i V pod opieką pani Marii Szklarz, pani Henryki Cieślak oraz pana Marcina Szramy przebywały na wycieczce typu „zielona szkoła” w Dusznikach Zdroju. Zapraszamy do przeczytania krótkiej relacji z tego wyjazdu napisanej przez Wiktorię i Karolinę z klasy V oraz do obejrzenia galerii zdjęć z tego wyjazdu.

prosto do Dusznik Zdroju. Gdy dojechaliśmy, dostaliśmy obiad i poszliśmy do budynku, gdzie się rozpakowaliśmy. Chwilę potem była mała zbiórka organizacyjna w świetlicy. Po zbiórce mogliśmy pójść do swoich pokoi na krótki odpoczynek, po czym z paniami z Domu Wczasów i naszymi wychowawcami poszliśmy na spacer do parku zdrojowego oraz pijalni wód. Do ośrodka wróciliśmy na kolację. Po kolacji był czas na odwiedziny w pokojach oraz komisja czystości. Porządek i czystość w pokojach sprawdzaliśmy sobie nawzajem sami. Potem poszliśmy się umyć i o godzinie 22:00 była cisza nocna.

O godz.8:00 we wtorek była krótka chwila na ogarnięcie się po pobudce i zaraz szliśmy na śniadanie. Po śniadaniu wybraliśmy się do muzeum papiernictwa. Tam sami czerpaliśmy 2 rodzaje papieru, a nawet sami ten papier suszyliśmy. Potem udaliśmy się na lekcję muzealną o historii papieru i papierni w Dusznikach Zdroju. Widzieliśmy pierwsze ręcznie wykonane tam papiery. Mieliśmy również okazję zobaczyć różne narzędzia do wyrobu papieru. Po drodze na obiad w naszym ośrodku zatrzymaliśmy się w mieście, by kupić pamiątki. Po obiedzie podzieliliśmy się na dwie grupy i poszliśmy do pijalni wód oraz do jaskini solno-jodowej. Po powrocie w ośrodku mieliśmy ognisko, a po ognisku mogliśmy pobawić się w swoich pokojach. Potem zjedliśmy kolację. Po komisji czystości poszliśmy się umyć, a następnie oglądaliśmy do 21:00 film w świetlicy. Po filmie położyliśmy się spać.

W środę pobudka była o godzinie 8:00 i mieliśmy chwilkę na posprzątanie przed komisją poranną. Po śniadaniu pojechaliśmy autobusem do Kudowy Zdroju do Muzeum ginących zawodów. Mogliśmy zobaczyć, jak garncarz robi naczynia, a potem sami też zrobiliśmy wazoniki z gliny. Następnie wyszliśmy na podwórko, gdzie były
prześliczne zwierzęta. Mieliśmy na przykład okazję zobaczyć pawia, który pięknie rozłożył dla nas swoje pióra. Skosztowaliśmy także prawdziwego wiejskiego chleba z masłem lub ze smalcem. Z muzeum udaliśmy się spacerkiem do parku, w którym spróbowaliśmy 2 rodzajów leczniczych wód mineralnych. Potem pojechaliśmy do ośrodka, gdzie zjedliśmy obiad i mieliśmy godzinę na odpoczynek i wzajemne odwiedziny w pokojach. Po tym mieliśmy zabawy przy muzyce i kolację. Po kolacji mogliśmy jeszcze pobawić się i pograć w różne gry, po czym poszliśmy się umyć i położyliśmy spać.

W czwartek pobudkę mieliśmy jak codziennie o godzinie 8.00. Po porannej komisji czystości i śniadaniu podzieliliśmy się na trzy grupy i poszliśmy do jaskini solnej. Po obiedzie zwiedziliśmy dworek Chopina i poszliśmy na drugi zdrowotny seans do jaskini solnej. Później wróciliśmy do ośrodka i spakowaliśmy się szybko, bo już zaraz potem były zawody sportowe w świetlicy, w których można było zdobyć różne nagrody. Po tych zawodach umyliśmy się i poszliśmy spać.

W piątek był dzień naszego wyjazdu. Po pobudce posprzątaliśmy nasze pokoje, zjedliśmy śniadanie i pożegnaliśmy się z paniami opiekunkami z Domu Wczasów. Potem zapakowaliśmy nasze bagaże do autokaru i wyruszyliśmy do Niedoradza.